poniedziałek, 27 maja 2013

Akwarela "Close friends". "Close friends" finished.

Kilka deszczowych i zimnych dni zmusiło mnie do dokończenia akwareli, którą zaczęłam malować kilka tygodni temu. Na pewnym etapie pracy ogarnęło mnie zniechęcenie i przytłoczenie ilością szczegółów, z jakimi musiałam się zmagać. W końcu jednak przysiadłam fałdów, włączyłam inspirującą muzykę (Mike Oldfield) i pozbawiona pokusy w postaci oświetlonego słońcem ogrodu skończyłam dzieło.
Cold nad rainy weather forced me to finish a watercolor painting which I started some time ago. After laying down several initial washes I became frustrated and I wasn't sure what to do next. But on Saturday I decided to finish the painting and I did it. I worked all the day playing with brushes, paints (mainly permanent rose and dioxazine violet) and listening to the music of Mike Oldfield and to the sound of the rain.
Close friends.

3 komentarze: