niedziela, 9 lutego 2014

Skrzynia na posag. Dowry chest.

Jakiś czas temu ozdabiałam skrzynię na posag dla mojej chrzestnej córki. Obróbkę wstępną (odczyszczenie i kremowe tło) wykonał ojciec panny młodej, a ja wymalowałam ornamenty. Ślub odbył się wczoraj i teraz mogę z dumą zaprezentować dzieło. Zdjęcia niestety przekłamują kolory.
Some time ago I decorated a dowry chest for my goddaughter. The wedding was yesterday so now I can show you the painted ornaments. Colors on the photos are not accurate unfortunately. In reality grapes are more purple than blue.









9 komentarzy:

  1. Niesamowite, myślałam, że posag wyszedł z mody! oczywiście żartuję, cudeńko! Zawsze znajdą się jakieś skarby, które znajdą miejsce w takiej pięknej przestrzeni. Świetny pomysł! oryginalne i najcenniejsze jest to Wasze osobiste zaangażowanie. Prezent odlotowy. Wszystkiego najlepszego dla Młodej Pary, wzajemnego zrozumienia i wytrwałości w miłości!
    Mnie zainteresował pomysł na ornament, dlaczego taki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Winogrona są dla mnie symbolem urodzaju. Taki motyw miał być formą życzeń, żeby to młode małżeństwo owocnie się rozwijało i żyło w obfitości (wiele alegorycznych przedstawień "rogu obfitości" oprócz innych owoców ma często winogrona).

      Usuń
  2. Agnieszko, piękna ta skrzynia....I symbolika też wymowna. Szkoda, że już nie jestem panienką na wydaniu ;-). EZ.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł. Piękne wykonanie. Serdecznie Panią pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pomysł żeby ofiarować córce skrzynię na posag wyszedł od rodziców panny młodej, ja tylko dodałam dekoracje.

      Usuń
    2. Ja właśnie pomyślałam o swoich córkach :-) Póki co mam dla nich niewielkie skrzyneczki z pamiątkami: szatki od Chrztu, pierwsze zęby, wianek komunijny, pierwszy zeszyt szkolny...

      Usuń
    3. Wspaniale. Im będą starsze, tym bardziej będą to doceniać. Moje też co jakiś czas chcą, żeby im pokazywać pamiątki z chrztu (na każdej szatce wyhaftowane jest imię i data chrztu). I uwielbiają czytać swoje pierwsze, pisane do mnie liściki typu "MAMUŚU KOHAM ĆE" :))

      Usuń