poniedziałek, 21 lutego 2022

Haftowana serweta z długą historią. Embroidered tray cloth with long history.

 Ponad dwadzieścia lat temu moja znajoma dała mi trochę rzeczy po swojej zmarłej mamie. Ta mama lubiła robótki, więc wśród otrzymanych drobiazgów była też płócienna serweta z gotowym wzorem. Materiał niezbyt piękny, kojarzący się ze zgrzebnością PRL-u, ale żal nie wykorzystać. Serweta przeleżała w szufladzie lat 20 i w końcu, w zeszłym roku, kiedy nastał dziwny czas lockdownu, postanowiłam się za nią zabrać.

More than twenty years ago I got from one lady several things which belonged to her late mother. Among them was linen tray cloth with printed pattern for embroidery. The fabric wasn't pretty. But I do not throw such things. The cloth stayed in my drawer for a long time. Then lockdown came and last year I decided to start embroidering.



 
Dwa dni temu skończyłam haftowanie i dorobiłam cienką szydełkową ramkę. Nareszcie. Było to moje najdłużej odwlekane w czasie rękodzieło.

Two days ago I finished embroidery and made small crochet border. Finally! It was my longest delay handcraft ever.





 

4 komentarze: