środa, 30 września 2015

Ograniczona paleta. Limited palette.

Najpierw chciałam poćwiczyć malowanie ludzi na podstawie zdjęć ze starych czasopism. Kiedy już położyłam luźne tło w postaci nieregularnych plam ochry, turkusu i czerwieni (alizarin crimson), przypomniało mi się, że doświadczeni artyści radzą, aby ćwiczyć malowanie ograniczoną ilością kolorów, zawężając paletę do trzech barw. Postanowiłam spróbować. Po dwóch pierwszych postaciach miałam dość, ale córeczka, która przyszła zobaczyć, jak mi idzie, powiedziała, że mam się nie poddawać. W ten sposób zamalowałam całą stronę trzema kolorami: ochrą, turkusem i czerwienią, czasami dodając odrobinkę białego gwaszu.
First I planned to practise painting human figures and faces. As a photo reference I took some old magazines. I started from loose background of yellow ochre, turquoise and alizarin crimson. Then I thought about something that many artists and art teachers say - limited palette. How it's useful to paint with only three colors. I tried. I had painted first two faces and I felt tired. I wanted to give up but my daughter encouraged me to continue. So I painted all the people on this sketchbook page with only three colors plus small amount of white gouache.
 

4 komentarze:

  1. Twarze i sylwetki bardzo udane, lubię takie ćwiczenia, wyzwania z ograniczona paletą, jesteś fantastycznie zdyscyplinowana. Praca niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Byłam z siebie bardzo dumna, bo rzadko udaje mi się tak konsekwentnie podjąć trudne wyzwanie. Zazwyczaj maluję to, co przychodzi mi łatwiej, czyli kwiaty.

      Usuń
  2. Cześć, Agnieszka, dobra robota! Twoje dane wszystkie mają nastrój. Najlepsze życzenia, Sadami

    Hi, Agnieszka, good work! Your figures all have mood. Best wishes, Sadami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, Sadami. Human figures are still difficult for me but I hope to make more spontaneous paintings of people in the future.

      Usuń