poniedziałek, 19 lipca 2021

Czerwone drzewo. Red tree.

 


Podczas pobytu na Malcie widziałam przepiękne drzewo o czerwono-pomarańczowych kwiatach. Wyglądało olśniewająco i płomieniście. Podniosłam z ziemi kilka kwiatów, żeby im się przyjrzeć i je narysować. A potem znalazłam w internecie nazwę tej niezwykłej rośliny: Delonix regia. Zastanawiam się, kto wymyślił polską nazwę: Wianowłostka królewska. Drzewo znane jest też jako płomień Afryki - to imię najbardziej pasuje.

During our stay in Malta I saw beutiful tree with vivid red orange flowers. I picked up some flowers laying on the ground and painted them in my sketchbook. Then I found the name of the tree in internet. It's Delonix regia. The tree has many names in English: royal poinciana, flamboyant, flame of the forest, flame tree (this particular name is given to many trees) and it really looks like orange flame.

2 komentarze:

  1. Cudowne... A płomień Afryki rzeczywiście pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Codziennie przechodziłam obok tego drzewa i nie mogłam się napatrzeć.

      Usuń