piątek, 20 listopada 2015

Rośliny z parku Paloma. Plants in Paloma park.


Te różowe kwiaty pochodzą z drzewa butelkowego (Ceiba speciosa). Rozdęty pień i gałęzie tej tropikalnej rośliny pokryte są stożkowatymi kolcami - nie namalowałam ich, bo całą moją uwagę przyciągnęły kwiaty - różowe, z żółtymi cętkowanymi środkami. W listopadzie! Jak to jest - żyć sobie w otoczeniu kwiatów przez cały rok?
The above flowers come from bottle tree (Ceiba speciosa) called also silk floss tree. Trunk and the branches of this plant are covered by thick conical prickles but I concentrated only on flowers. It was November and there was a lot of them on the tree. I wonder how it is to live in a place where flowers bloom all year round?

2 komentarze:

  1. Usiąść i mieć czas dla siebie...bez zmęczenia, gonitwy ...zachwycają mnie rośliny, których u nas w polsce niema, albo są w doniczkach czy oranżeriach. Mieć je tak na wyciągniecie ręki to bardzo przyjemne...nawet jak mają kolce. Nie dotykam a ciesze oczy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usiąść wśród kwiatów i nic nie robić (oprócz malowania oczywiście) - czasami zdaje mi się, że taki tryb życia najbardziej by mi odpowiadał...

      Usuń